בשנים האחרונות יש הקלה משמעותית במגבלות הפרסום של עורכי דין באינטרנט בכלל וברשתות חברתיות בפרט. קשה לדמיין כיום עורך דין שמכבד את עצמו בלי דף עסקי פעיל בפייסבוק, כזה בו הוא מעלה פוסטים עם המלצות של לקוחות, הצלחות בשדה המשפט, תקנות וחוקים חדשים או טיפים לקוראים. לא כולם מתנהלים נכון ואף גורמים לעצמם נזק תדמיתי. לכן כדאי ללמוד איך להחזיק דף עסקי מוצלח בפייסבוק.
עורכי דין יודעים היטב שאחד מערוצי המיתוג והפרסום הכי טובים עבורם וגם עומד בדרישות האתיקה של לשכת עורכי הדין הוא דף עסקי בפייסבוק. קשה לחשוב על עורך דין שמכבד את עצמו שלא מחזיק בדף פייסבוק עסקי פעיל.
מדוע כדאי לעורכי דין לפתוח ולנהל דף עסקי בפייסבוק?
פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר עם מעל 5 מיליון ישראלים שפעילים בה על בסיס קבוע. למעשה כל ישראלי שני פעיל ברשת פייסבוק ולכן פרסום בפייסבוק לעורכי דין יכול להיות אפקטיבי ביותר. חשוב לזכור שעל עורכי דין חלות הגבלות רבות בכל הנוגע לפרסום ויחסי ציבור ולכן האפשרות של פתיחת דף עסקי בפייסבוק וחשיפה לכל כך הרבה לקוחות פוטנציאלים היא ברכה של ממש.
הבעיה היא שעורכי דין רבים פותחים דף עסקי בפייסבוק, אך אינם יודעים לנהל אותו כראוי ואז במקום להרוויח מהמהלך, חלקם אפילו נפגעים ממנו ופוגעים במוניטין שלהם.
איך מנהלים דף עסקי לעורכי דין בצורה מוצלחת?
ניהול דף עסקי בפייסבוק הוא לא דבר מסובך או מורכב מדי, אך חובה להקפיד על כמה כללים להתנהלות נכונה כדי שהדף יהיה מוצלח:
- מידע עסקי – מי שמגיעים לדף העסקי שלכם חייבים להבין לאן הגיעו, האם אתם יכולים להעניק להם את השירות שחיפשו וגם איך ליצור קשר אתכם. חשוב לכתוב מה תחומי הפעילות של המשרד ולספר מעט על הרקע שלכם (אודות). על כל אלו יש להוסיף פרטי יצירת קשר כמו אתר אינטרנט, טלפון, וואטצאפ, כתובת פיזית ומייל.
- תמונות ולוגו – הדף העסקי שלכם מייצג אתכם ברשת פייסבוק. הוא חייב לכלול תמונה שלכם ו\או של המשרד שלכם במיקום של תמונת הנושא (הראשית) שכל מי שמגיע לדף רואה מיד. זו החוויה הראשונה של המבקר בדף. כמו כן בכל הפוסטים שלכם או בתגובות שלחכם תופיע תמונת פרופיל קטנה. חובה שהיא תהיה לוגו המשרד או תמונה שלכם אם אתם הבעלים והדף עוסק בפעילות שלכם.
- עקביות – העלאה של פוסטים בפייסבוק חייבת להיות עקבית וללא "חורים". תחשבו על דף עסקי שאתם גולשים אליו ורואים שהוא לא עודכן חודשיים לאחור או שהפוסטים בו עולים אחת לחודש לכל היותר. מה הוא משדר לכם? חוסר מקצועיות סביר להניח. חובה להעלות 3-4 פוסטים בשבוע באופן עקבי. יש להיות עם נוכחות רציפה בדף שלכם ולהופיע מול העוקבים שלכם כמה פעמים במהלך כל שבוע כדי להיות בזיכרון שלהם למקרה שיזדקקו לשירות שלכם.
- תוכן הוא המלך – חייבים לזכור שבסופו של דבר מה שצריכים לעניין את העוקבים שלכם כדי שלא יעזבו את הדף, כדי שיגיבו בדרך כזאת או אחרת לפוסטים וימשיכו להיחשף אליהם וגם כדי שימליצו לאחרים להצטרף. רק פוסטים מעניינים ועם תוכן בעל ערך יעשו את העבודה. מותר להעלות תמונה שלכם עם ויסקי שלקוח מרוצה העניק לכם או תמונה שלכם במסדרונות בית המשפט. אבל על כל אלו יש להוסיף מדי פעם טיפים מועילים בתחום העיסוק שלכם, התייחסות לתקנות או חוקים חדשים בתחום וכן הלאה.
- פרסום ממומן – אחד הכלים החזקים ביותר לפרסום כיום הוא פרסום בפייסבוק של פוסטים ממומנים. פייסבוק יודע כמעט הכול על הגולשים שלו ולכן אפשר כיום לנצל יכולות אלו לצרכי הפרסום שלכם. אם אתם עורכי דין מקרקעין למשל אז תוכלו לבחור להציג פוסט ממומן שלכם רק עבור מי שהם: צעירים שהתחתנו לאחרונה, התעניינו במשכנתא או מבקרים בקבוצות של נדל"ן. קהל היעד שלכם זמין עבורכם לפרסום ממוקד ואפקטיבי מאי פעם גם בתקציבים נמוכים של מאות שקלים לכל היותר לכל פרסום שכזה.
פייסבוק ללא ספק פלטפורמה מצוינת לעורכי דין כדי לצבור מוניטין, מיתוג ולקוחות חדשים. חשוב להתנהל נכון עם הדף העסקי שלכם ואם אין לכם את הזמן או היכולת לעשות זאת בעצמכם, להעביר את הטיפול בעניין לחברה שמתמחה בכך.
המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Viral Marketing אשר מעניקה שירות שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים וגדולים כבר יותר מ – 15 שנה.