עסקים קטנים מחפשים כל דרך להגיע ללקוחות חדשים או למשוך לקוחות חוזרים במינימום השקעה ומקסימום אפקטיביות. אחת הדרכים שעונות על כך היא שליחת הודעות SMS שיווקיות. השיטה שקיימת מאז עידן מכשירי המובייל עדיין רלוונטית, זולה ועם אפשרות לתוצאות מעולות.
בעלי עסקים קטנים אינם יכולים להשקיע משאבים בלתי מוגבלים בפרסום ויש להם צורך גבוה של יחס מוצלח בין עלות לתועלת בכל הקשור לקמפיין שיווקי. אחת הדרכים להשיג יחס איכותי בין גובה ההשקעה והתמורה שמתקבלת ממנו היא באמצעות שליחת הודעות SMS ללקוחות קיימים או מי שרשומים במועדון החברים של העסק.
למה שליחת הודעות SMS כדאית לבעלי עסק קטן?
יש כמה נקודות מפתח שמציגות יתרונות ברורים לניהול קמפיין של שליחת הודעות SMS:
- הפצה מהירה לקהל היעד – הודעות SMS נפתחות בתוך דקות בודדות מרגע קבלתן והמענה להן מהיר מאוד ע"י רוב מי שמקבלים אותן. כ- 90 אחוז ממי שיקבלו הודעה כזאת יצפו בה בתוך 5 דקות לכל היותר וקרוב לשליש מהם יגיבו אליה בדרך כלשהי.
- פניה אישית וממוקדת – כל הודעת SMS ניתן לשלוח עם הקדמה של שם המקבל\ת. פניה אישית שכזאת מוכחת כאפקטיבית מאוד ומושכת תגובה חיובית של מי שקיבלו את ההודעה. כמו כן ניתן לבחור אם לשלוח הודעה רק לגברים או נשים, לצעירים או מבוגרים וכדומה.
- עלות זולה ביחס לחלופות – העלות של חבילת SMS לעסקים קטנים היא לא יותר מכמה אגורות לכל הודעה שתישלח. מדובר בהשקעה נמוכה מאוד בכל לקוח פוטנציאלי, כאשר חישוב של יחס החשיפה והתגובה לכל הודעה כזאת הופך אותה להכי משתלמת ברוב המקרים ביחס לאפשרויות פרסום אחרות.
- תיזמון גמיש לפי צורך – פרסום של הודעות SMS ניתן לבצע בכל רגע נתון בקלות ובמהירות. מבצע לחג? מלאי תקוע? מוצר חדש? אפשר מיד לשלוח הודעת SMS לכל הנמענים הרלוונטיים ולקבל משוב מהיר ומוצלח.
- מערכת ניהול קלה לשימוש – ניהול של קמפיינים שיווקיים ברשתות חברתיות או מנוע החיפוש גוגל מצריך ידע ויכולת שלא לכולם יש. לעומת זאת אפשר בקלות לבצע שליחת הודעות SMS מהמחשב אחרי הסבר קצר ובקלות. בוחרים רשימת תפוצה או נמענים על בסיס סינון שלכם, כותבים את ההודעה ומשגרים אותה.
- מערכת ניהול ומדידה מתקדמת – מערכות שליחת הודעות SMS לעסקים כוללות היום אפשרויות של ניתוח הצלחה של כל קמפיין פרסום. כל הודעה שנשלחה כוללת דיווח בזמן אמת על מידת החשיפה שלה וכמה מהנמענים הגיבו לקריאה לפעולה שנדרשה מהם. בדרך זאת ניתן ללמוד ולשפר את ההודעות כדי להפיק הצלחה גדולה יותר בקמפיין הבא וכן הלאה.
היתרונות הללו די ברורים וקשה לחשוב על בעלי עסקים קטנים שלא כדאי להם לנסות לעשות שימוש במערכת ניהול הודעות SMS בעסק שלהם, בטח אם כבר יש להם רשימת תפוצה של לקוחות קיימים או מועדון לקוחות רשומים.
המאמר נכתב בשיתוף עם SMS PLUS – מערכת דיוור SMS לעסקים אשר מציעה חבילות סמס במחירים המשתלמים ביותר בישראל.