קניית קישורים לאתר היא טכניקת קידום אתרים (SEO) שבה אתר משלם עבור קישור לאתר שלו מאתר אחר.
יצאנו לבדוק ביחד עם חנות ההפתעות של לינקים, מה הרציונל שעומד מאחורי הטכניקה, היתרונות והחסרונות של השיטה.
מה המטרה של קניית קישורים לאתר?
המטרה של קניית קישורים היא להגדיל את מספר הקישורים החיצוניים לאתר, מה שנחשב לאחד הגורמים החשובים ביותר בדירוג האתר בגוגל ושאר מנועי החיפוש ברשת.
תיאורטית, ככל שיש לאתר יותר קישורים איכותיים מאתרים רלוונטיים, כך הוא נתפס כאתר סמכותי, טוב ומהימן יותר בעיני גוגל – כתוצאה מכך, הוא יזכה לקבל דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
מהם היתרונות בקניית קישורים?
- הגברת הדירוג במנועי החיפוש – קישורים איכותיים מאתרים בעלי דירוג DR/Trust גבוה, יכולים להעלות משמעותית את הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש וכתוצאה מכך להוביל אל האתר תנועה אורגנית רבה יותר.
- הגברת המודעות למותג – קישורים מאתרים בעלי תנועה משל עצמם, יכולים לחשוף את האתר לקהל חדש ולשפר את המודעות למותג.
- שיפור הנראות המקוונת – קישורים מאתרים בעלי סמכות ברמה המקומית או הארצית (קניית קישורים מאתרי מקומונים או קניית כתבות יח"צ בפורטלים) יכולים להגביר את ה"סמכותיות" של האתר בעיני גוגל ובעיקר בעיני הגולשים.
מהם החסרונות בקניית קישורים?
- סיכון לענישה מצד גוגל – חשוב לציין כי גוגל מתנגדת לקניית קישורים ועשויה להעניש אתרים שעושים זאת על ידי הורדת הדירוג שלהם או אפילו הסרתם מתוצאות החיפוש. בסופו של יום, מדובר בטכניקה שכיחה לקידום, אך חשוב לעשות אותה בזהירות המתבקשת.
- עלות גבוהה – קניית קישורים איכותיים יכולה להיות יקרה מאוד, במיוחד עבור אתרים חדשים או קטנים אשר לא נהנים מתזרים מזומנים חיובי מהאתר.
- איכות ירודה – לא כל הקישורים בעולם שווים זה לזה ובהחלט ישנם קישורים מאתרים באיכות נמוכה או לא רלוונטיים אשר יכולים להזיק לאתר שלכם יותר מאשר להועיל לו.
לסיכום, קניית קישורים היא סוג של "קיצור דרך" בעיני מנועי החיפוש, לכן חשוב לבחון היטב את הסיכונים והיתרונות ולוודא שאתם עושים זאת בצורה הנכונה ביותר.
המאמר נכתב בשיתוף עם חנות ההפתעות של לינקים אשר מעניקה שירות בניית קישורים מאתרים אמיתיים, ממותגים ומובילים בתחומים התחרותיים ביותר בישראל.